وبلاگ

علت ضعیف شدن چشم بعد از عمل لیزیک

عکس چشمی که بعد از عمل لیزیک رطوبت خود را از دست داده است

ضعیف شدن چشم بعد از عمل لیزیک یکی از عوارض عمل لیزیک است که به ندرت اتفاق می افتد و ممکن است بیمار برای تقویت چشم خود مدتی اذیت شود.
هرچند که این روش جراحی چشم یکی از پیشرفته ترین روش های درمان چشم است و هدف از انجام آن بهبود بینایی چشم است. با این حال، احتمال کاهش بینایی چشم بیمار برای یک مدت کوتاه وجود دارد.

دلایل ضعیف شدن چشم بعد از عمل لیزیک

ضعیف دید بعد از عمل لیزیک می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که برخی از مهمترین دلایل را در ادامه توضیح داده ایم:

1- عفونت یا التهاب

یکی از ضرر های جراحی چشم، افزایش احتمال التهابی شدن چشم است. چرا که معافیت چشم بعد از عمل جراحی کاهش می یابد و علائمی چون: قرمزی چشم، تورم و درد در ناحیه زخم چشم ایجاد می شود. در این حالت شما باید به پزشک چشم مراجعه کنید تا مشکل را برطرف کند.

2- تغییر شکل قرنیه چشم

مورد دیگری که باعث کاهش بینایی فرد بعد از جراحی لیزیک می شود، تغییر شکل قرنیه است. این مورد برای برخی از بیماران اتفاق می افتد و باعث ضعف بینایی چشم می شود که به مرور زمان برطرف می شود. البته پیشنهاد ما این است که برای رفع این مشکل حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

3- خشکی چشم

سومین مشکلی که ممکن است باعث ضعف بینایی در برخی از بیماران شود، خشکی چشم و کاهش اشک چشم بعد از عمل جراحی است. این مشکل با تجویز دارو برطرف می شود.

دکتر صدوق | بهترین مرکز لیزیک چشم تهران

4- عوارض جراحی

عامل دیگری که باعث کاهش دید بعد از جراحی لیزیک می شود، عوارضی چون خونریزی دورن چشمی، تورم، التهاب و تشکل ندول است. این عوارض در طول زمان بهبود خواهند یافت

علت ورم چشم بعد از عمل لیزیک

عکس چشم فردی که بعد از عمل لیزیک با مشکل ضعف مشکل مواجه شده است

قبل از اینکه به ارائه راهکار های تقویت چشم بپردازیم، بهتر است دلیل ورم چشم بعد از عمل لیزیک را توضیح دهیم. چراکه یکی از عوارض بعد از عمل لیزیک، ورم چشم است.

علت ورم چشم بعد از عمل جراحی لیزیک عکس العمل پوست ناحیه جراحی در مقابل عفونت است. به این مفهوم که وقتی یک بخشی از بدن در معرض عفونت قرار بگیرد، سیستم ایمنی بدن با میکروب ها مبارزه می کند و در نتیجه ورم و قرمزی در ناحیه زخم ایجاد می شود.

خبر خوب این است که ورم چشم پس از مدت کوتاه حدوداً 24 تا 48 ساعت بهبود می یابد و جای نگرانی نیست.

راهکارهای تقویت چشم بعد از عمل لیزیک

تقویت چشم بعد از جراحی لیزیک باعث بهبود چشم و افزایش سرعت درمان آن می شود. به همین دلیل ما یک سری راهکار های مهم تقویت دید را در زیر لیست کرده ایم:

•  استفاده از قطره مرطوب کننده چشم
  •  مصروف داروهای تجویزی دکتر چشم
  • رعایت نکات بهداشتی چشم
  •  تغذیه قوی و سالم
  • محافظت چشم در برابر آفتاب

استفاده از گوشی بعد از جراحی لیزیک

استفاده از گوشی بعد از عمل لیزیک چشم ضرر خاصی ندارد اما بهتر است بیماران عزیز بعد از این عمل از گوشی زیاد استفاده نکنند. نگاه کردن طولانی مدت به گوشی باعث خشکی و خستگی چشم ها می شود و در نتیجه روند بهبود چشم را به تأخیر می اندازد.

آیا عمل لیزیک شامل بیمه می شود؟

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که بعد از عمل لیزیک حداقل تا مدت 24 ساعت به هیچ وجه نباید از گوشی استفاده کنید. اما پس از 24 ساعت میتوانید بطور محدود و برای مدت کوتاه از گوشی خود استفاده کنید.

قیمت عمل لیزیک چشم

هزینه عمل لیزیک چشم با توجه به موارد مختلف از جمله هزینه‌ی معاینه‌ی چشم، آزمایشات قبل از عمل، آزمایشات بعد از عمل، تجهیزات کلینیک، دستمزد پزشک و… می ‌باشد.
قیمت تعریف شده برای هر پزشک، در مکان‌های مختلف متفاوت است و هر کدام با توجه به شرایطی که دارند هزینه‌ی متفاوتی دریافت می‌ کنند.

یکی از بهترین متخصصان عمل لیزیک، دکتر غلامرضا صدوق است که با سالها تخصص و تجربه توانسته است بیماران بسیاری را بطور موفقانه درمان کند.
دکتر غلامرضا صدوق، جراح و متخصصض چشم پزشک و بیماری‌های چشمی اینجاست تا برای همیشه با عینک طبی خداحافظی کنید!