5355 231 0990

وبلاگ

بهترین فصل برای عمل لیزیک چشم

بهترین فصل برای عمل لیزیک چشم

فهرست مطالب

برای دریافت 40% تخفیف بی قید و شرط شماره تماس خود را وارد نمایید

"*" indicates required fields

“بهترین فصل برای عمل لیزیک چشم” کی است؟ لیزیک نوعی جراحی با نور لیزر روی چشم انجام می‌شود، که معمولا برای درمان نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم و ​​معمولا برای برداشتن دائمی عینک انجام می‌شود. در مقاله زمان عمل لیزیک به بهترین زمان برای عمل لیزیک، طول مدت درمان، عمل لیزیک و … میپردازیم. با ما همراه باشید.

زمان عمل لیزیک چشم چقدر است؟

به طور کلی برای درمان هر چشم 5 دقیقه زمان در عمل لیزیک نیاز است و پروسه کلی عمل حدود 30 دقیقه طول میکشد.

بهترین فصل برای عمل لیزیک چشم

  • برای عمل لیزیک لازم است که یک الا دو سال نمره چشم شما ثابت بوده باشد و در طی هر سال دوبار معاینه انجام دهید و نسخه آن را تهیه کنید.
  • عمل لیزیک چشم در زمان شیردهی پیشنهاد نمیشود.
  • در طول امتحانات و موقعیت‌های مهم کاری نباشید به علت تاری دید تا مدتی بعد از عمل امکان مطالعه نخواهید داشت.
  • در زمان بارداری لیزیک انجام ندهید زیرا هورمون‌ها میتوانند باعث ایجاد تغییرات در بینایی شوند.
  • حداقل 18 سال داشته باشید.

سن مناسب لیزر چشم

به‌طور کلی سن مناسب برای عمل لیزیک چشم بین 18 تا 40 است. بعد از 18 سالگی در اکثر افراد رشد چشم کامل شده و نمره چشم ثابت میماند، همینطور تا قبل از 40 سال افراد به پیرچشمی مبتلا نمیشوند.

آیا کودکی و نوجوانی زمان مناسبی برای عمل لیزیک است؟

اکثر متخصصان عمل لیزیک در کودکان و نوجوانان توصیه نمیکند بخاطر اینکه بدن انسان تا قبل از 18 سالگی مدام در حال رشد است و چشم‌هم در این دوران به رشد کامل نرسیده و نمره چشم متغیر است. اگر هم در این زمان عمل لیزیک انجام شود بینایی موقتی هست.

حتما بخوانید
هزینه عمل آب مروارید 1403

آیا در میانسالی سالمندی میتوان لیزیک انجام داد؟

بعد از 40 سالگی افراد اکثرا دچار پیری چشم می‌شوند. تیرگی زیر چشم یک روند طبیعی میباشد که در مرور زمان اتفاق میوفتد و با لیزیک درمان نمیشود. در سالمندی هم بیماری‌های شایع چشمی بیشتر میشود مانند آب مروارید در این بیماری یک لایه ابری مانند به روی قرنیه ایجاد میشود که باعث تاری دید میشود و با لیزیک نمیتوان این نوع بیماری‌ها را درمان کرد و باید از روش‌های دیگر استفاده کرد، به خاطر بیماری‌های شایع بعد از 40 سالگی ممکن است بسیاری از افراد شرایط لازم برای لیزیک را نداشته باشند.

بهترین زمان عمل جراحی عیوب انکساری

 

بینایی بعد از عمل لیزیک تا چه زمانی باقی میماند؟ عمل لیزیک دائمی است؟

لیزیک یا جراحی لیزر چشم برای اصلاح عیوب انکساری چشم از جمله نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم انجام می‌شود. در طی این عمل، لایه‌ای از قرنیه یا قسمت شفاف و گنبدی شکل که نور را به شبکیه تنظیم می‌کند، برداشته می‌شود تا بافت قرنیه با استفاده از لیزر اصلاح شود. به‌طور کلی گفته می‌شود که لیزر یک عمل دائمی است که به لطف آن برای همیشه از عینک یا لنز چشمی خلاص خواهید شد. اما در برخی موارد ممکن است این عمل زیاد دوام نیاورد و بیمار پس از مدتی مجبور به عمل شود.

زمان عمل لیزیک

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت 40% تخفیف بی قید و شرط فرم زیر را پر کنید