5355 231 0990

وبلاگ

چند روز بعد از عمل لیزیک میتوان ارایش کرد؟

چند روز بعد از عمل لیزیک میتوان ارایش کرد

فهرست مطالب

برای دریافت 40% تخفیف بی قید و شرط شماره تماس خود را وارد نمایید

"*" indicates required fields

چند روز بعد از عمل لیزیک میتوان ارایش کرد؟ جراحی لیزیک موفقیت آمیز شما را از عینک زدن راحت میکند و باعث می شود بدون عینک ظاهر جدیدی پیدا کنید.

اما بعد از این تغییرات ممکن است دچار سوالات فراوانی شویم  سوالاتی در مورد مراقبت های قبل و بعد از جراحی لیزیک چشم، اما یکی از رایج ترین سوال برای بانوان این است که شرایط آرایش چشم بعد از عمل لیزیک چیست. در واقع چند روز بعد از عمل لیزیک میتوان ارایش کرد؟

در اینجا تلاش میکنیم پاسخ دقیق و کاملی در مورد هر مرحله از این عمل را، برای رفع این ابهام پیدا کنیم. با ما همراه باشید.

آرایش قبل ازعمل لیزر چشم

اجتناب از آرایش 24 ساعت قبل از لیزیک بهترین کار است. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اگر از اکستنشن مژه استفاده می کنید، باید آنها را بردارید. اگر نمی توانید بدون ریمل زندگی کنید، یک یا دو هفته قبل از عمل، مژه های خود را رنگ کنید.

آرایش در حین جراحی لیزر چشم

شما نمی توانید در روز عمل خود آرایش کنید. همچنین توصیه می کنیم از عطر یا افترشیو استفاده نکنید و مرطوب کننده یا لوسیون را از صورت خود پاک نکنید. پوست تمیز باعث می‌شود بخار و رطوبت اضافی و روغن‌ها در عمل اختلال ایجاد نکنند.

چه مدت بعد از عمل لازیک می توان آرایش کرد؟

بعد از عمل لیزیک_ آرایش کردن ممنوع

در طول دوره بهبودی و نقاهت پس از عمل لیزیک، نگرانی اولیه پزشک و خود شما التهاب و عفونت  چشم ها خواهد بود، از این رو آرایش کردن کاملا خطر آفرین است، پس آرایش کردن تا پایان این دوره حذف است. این چشم پوشی از آرایش برای حفاظت از بینایی شماست و کاملا هم ارزشش را دارد.

در دوران نقاهت برای شما قطره های چشمی تجویز می شود. در اکثر مواقع، اگر این قطره ها اگر به درستی مصرف شوند، برای تسریع  روند بهبودی ضروری هستند. و طبیعتا این قطره ها را هم نمیتوان در حالی که آرایش دارید استفاده کنید.

چرا بعد از لیزیک نمی توانم آرایش کنم؟

اگرچه برخی از بیماران می توانند چند روز پس از عمل لیزیک آرایش کنند، اما توصیه می کنیم حداقل برای یک هفته صبر کنید. به این دلیل که ذرات ریز خط چشم، سایه چشم، ریمل و رژگونه یا کرم پودر و امثال ان ها می توانند به سرعت با چشمان شما تماس پیدا کرده و باعث عفونت شوند.

علاوه بر این، استفاده از آرایش چشم بعد از عمل لیزیک می تواند چشمان شما را تحریک کند که ممکن است بهبودی را طولانی تر کند. بلافاصله پس از جراحی، چشم‌های شما به دلیل وجود فلپ بهبودی روی قرنیه بیشتر در معرض عفونت هستند.

نه بخیه و نه باند برای بهبود فلپ لازم نیست، اما از آنجایی که چیزی برای نگه داشتن آن وجود ندارد، خطر جدی عفونت ناشی از باکتری و ذرات شل تهدید کننده است. علاوه بر این، باکتری ها در همه جا وجود دارند، از جمله برس های آرایشی و ابزارهای کاربردی. بنابراین، تحدید فقط از ذرات آرایش نیست که ممکن است در طول فرآیند آرایش باعث آسیب شود.

اکستنشن مژه قبل و بعد از عمل لیزیک

چه مدت بعد از لیزیک می توان مژه مصنوعی زد؟

لطفا توجه داشته باشید که اگر از اکستنشن مژه استفاده می کنید، باید قبل از جراحی آن را بردارید. ماده شیمیایی که برای برداشتن اکستنشن استفاده می شود می تواند چشم را تحریک کند، بنابراین حتماً چند روز قبل از عمل آنها را بردارید.

علاوه بر این، مژه ها نقش اساسی در دوران ریکاوری دارند. اکستنشن مژه ضعیف می تواند باعث ساییدگی مژه ها و خراش روی چشم شود. هنگامی که با خشکی بعد از جراحی ترکیب می شود، می تواند بسیار تحریک کننده و دردناک باشد.

برای اطمینان از بهبودی کامل، پس از عمل لیزیک به مدت حداقل دو ماه جایگزین یا ترمیم  نکنید.

خطرات آرایش چشم بعد از عمل لیزیک چیست؟

خطر اصلی آرایش کردن در حال یا بعد از عمل لیزیک عفونت است. این در حالی است که شدت عفونت ها می تواند متفاوت باشد. اما در موارد شدید حتی ممکن است منجر به از دست دادن دائمی بینایی شوند. به این ترتیب، مطمئن باشید پیشگیری از عفونت بسیار ساده تر از درمان آن است.

علائم عفونت ناشی از آرایش عبارتند از:

قرمزی، گاهی اوقات شدید

مایع شفافی که از چشم خارج می شود

چشمان اشک آلود

دید مه آلود یا تاری

ناراحتی، درد و سوزش

اگر فکر می کنید به عفونت مبتلا شده اید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. البته، پیروی از دستورالعمل‌های مراقبت‌های پس از جراحی پزشک بهترین راه برای جلوگیری از چنین فوریت‌های پزشکی و تسریع روند بهبودی است.

خشکی چشم پس از لیزیک

آرایش چشم بعد از عمل لیزیک

سوال طلایی این است که چه مدت  بعد از عمل لیزیک می توان آرایش کرد؟ در طول مشاوره قبل ازعمل، دستورالعمل هایی را در مورد مراقبت های بعد ازعمل، از جمله زمان و نحوه آرایش مجدد دریافت خواهید کرد.

گرفتن مشاوره به شما کمک میکند که اگر در طول زمان منع استفاده از محصولات ارایشی عمل لیزیک، برای یک رویداد مهم مثلا یک مراسم عروسی نیاز به آرایش داشتید بهترین گزینه این است که جراحی خود را به تعویق بیندازید.

در مشاوره شما با تیم کارشناسان ما، گزینه های شما را مورد بحث قرار می دهیم و به شما کمک می کنیم تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما مناسب است.

اما بهتر است چند دستورالعمل کلی را در مورد این مراقبت ها بدانید، اما فراموش نکنید که این دستورات کلی هستند و تجربه پزشک از واکنش هر بیمارممکن است تغییراتی در این دستورالعمل ها ایجاد کند.

شما میتوانید سوالات متداول خود در مورد عمل لیزیک را در راهنمای صفر تا صد عمل لیزیک بخوانید اما در مورد عمل  شخص خودتان بهتر است با پزشک متخصص صحبت کنید.

بخوانید: هزینه عمل لیزیک چشم سال ۱۴۰۲ در وبلاگ دکتر صدوق.

حتما بخوانید
تقویت چشم بعد از عمل لیزیک

در مورد آرایش بعد از جراحی لیزر چشم

اغلب از ما می پرسند “چند روز بعد از عمل لیزیک میتوان ارایش کرد؟” یا “چه زمانی می توانم بعد از لیزیک آرایش کنم؟”. در حالت ایده آل، تا دو هفته از ریمل زدن خودداری کنید. همین امر در مورد سایر لوازم آرایش چشم که ممکن است به چشمان شما راه پیدا کنند نیز صدق می کند. و توجه کنید وقتی بعد از لیزیک شروع به استفاده از ریمل می کنید، مطمئن شوید که ضد آب نباشد.

مراقبت های قبل و بعد از عمل لیزیک

 

چند دستورالعمل اساسی در مورد مراقبت های بعد از عمل لیزیک:

  • شما می توانید پس از لیزر درمانی معمولاً بعد از دو روز از کرم پودر استفاده کنید، به شرطی که از نواحی اطراف چشم خودداری کنید. فونداسیون و رژگونه های پودری را می توان بعد از پنج روز استفاده کرد.
  • از مصرف تمام کرم‌ها و مرطوب‌کننده‌های دور چشم که در اطراف چشم استفاده می‌شود باید تا دو هفته خودداری شود.
  • هر چه بیشتر در مورد استفاده از آرایش بعد از لیزیک احتیاط کنید، بهتر است.
  • از انجام عمل های زیبایی اجتناب کنید. از هرگونه عمل زیبایی چشم مانند بوتاکس، فیلر، فیشال، میکروبلیدینگ و اپیلاسیون ابرو باید حداقل چهار تا شش هفته پس از جراحی اجتناب شود.
  • آرایش را به آرامی پاک کنید. نحوه برداشتن ریمل بعد از لیزیک: از حرکات پهلو به پهلو روی پلک های بالایی بسته خودداری کنید. در عوض، از یک حرکت سبک رو به پایین استفاده کنید تا به چشم آسیب نزنید. همچنین از صابون های تند و پاک کننده های آرایش دوری کنید.
  • محصولات جدید بخرید. چشمان شما مستعد عفونت های ناشی از آرایش های قدیمی هستند که می توانند باکتری ها را در خود جای دهند. به این ترتیب، معمولاً دور انداختن محصولات قدیمی و برس‌ها بی‌خطر است.
  • از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته استفاده نکنید یا از برس ها ی مشترک استفاده نکنید. آرایش تاریخ گذشته خطر آکنه، عفونت چشم و سایر پیامدهای نامطلوب را افزایش می دهد. پس اگر به تاریخ آن شک دارید آن را دور بیاندازید.
  • از خط  مژه دوری کنید. یاد داشته باشید اگر خط چشم استفاده می کنید، چشمان خود را نکشید یا به آنها فشار نیاورید، یعنی زمانی که خط چشم را در امتداد خط بالای مژه خود می کشید تا ظاهرش را  پرتر و پهن تر کنید به پلک فشار نیاورید. در چند هفته اول پس ازعمل، از استفاده لوازم آرایش بسیار نزدیک به خط مژه خودداری کنید زیرا استفاده از آن می‌تواند چشم‌های شما را تحریک یا تحریک کند.
  • از سایه چشم براق استفاده نکنید سایه چشم پر زرق و برق ریزش زیادی دارد و شما نمی خواهید در نواحی جدید چشم پس از عمل بیفتد.
  • اگرمحل خیلی به چشمان شما نزدیک نیست، می توانید از کرم پودر، رژگونه، رژ لب و موارد مشابه استفاده کنید. تیم کارشناسان ما می‌توانند به شما در مورد محصولات آرایشی که پس از روش شما استفاده از آنها بی‌خطر هستند، توصیه کنند، به‌ویژه وقتی صحبت از معرفی مجدد آرایش چشم می‌شود.

آیا به انجام لیزیک فکر می کنید؟

اگر دغدغه این را دارید که “چند روز بعد از عمل لیزیک میتوان ارایش کرد” و به خاطر این مورد عمل چشم خود را عقب انداخته اید بگذارید تا در مورد مزایای لیزیک به شما بگوییم:

لیزیک بینایی میلیون ها نفر را بهبود بخشیده و زندگی آنها را آسان کرده است. ، ما به عنوان یکی از بهترین مرکز عمل لیزیک در تهران  به دارائه بهترین نتیجه بصری ممکن برای هر بیمار، افتخار می‌کنیم.

برای تعیین اینکه آیا کاندید مناسبی هستید یا خیر، یک مشاوره لیزیک چشم را برنامه ریزی کنید و در مورد اینکه چه زمانی می توانید بعد از لیزیک آرایش کنید هم بیشتر بدانید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت 40% تخفیف بی قید و شرط فرم زیر را پر کنید